bunnyjump.blo.gg

2015-07-29
21:12:00

Toarullen, min bästa vän (Aktiveringsbollen)

 
Det är otroligt vad mycket man kan hitta på med en toarulle. Det kan göras till många roliga och intressanta leksaker för kaninen. Här delar jag med mig av min favorit, aktiveringsbollen. Den är väldigt uppskattad av mina kaniner och jag brukar själv fastna stillasittandes medan jag ser på dem när de leker med bollen.
 
Du behöver:
Sax
Toarulle
Godis/Mat
ev penna
 
 
 
Det första du gör är att klippa toarullen i olika bitar. Desto fler desto svårare blir det, jag brukar göra 3-4. Om du vill kan du rita streck för att göra det lättare.
 
 
 
 
Sedan trär du på bitarna på varandra, jag börjar alltid med ett kors och fortsätter sedan i de tomma utrymmerna. För att göra detta krävs lite tålamod men det blir bra tillslut.
 
 
Tillsist är det bara att stoppa in godis eller mat i bollen. Du kan trycka in det lite varsomhells. Pågrund utav de många hålen känner kaninen lätt lukten av godbitarna och förstår vad den ska göra snabbt. För Svea tog det endast några sekunder första gången.
 
 
 
Plus och minus med denna leksak:
+ Väldigt enkel att göra och går snabbt
I början är det lite svårt att veta hur stora kartongbitarna ska vara
+ Krävs inte mycket godis/mat
 
 
 
 
Rekomenderar verkligen denna leksak! Tipset har jag fått från kaninmagazinet.se
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: